Banner content aanlevering

Tijdens iedere banner opdracht heb jij een belangrijke rol voor het succes van de bannercampagne. Jij levert namelijk (ruwe) content aan, daar waar het allemaal mee begint. Voorafgaand aan een banner project zorg je voor de briefing en input, zodat wij direct kunnen 'vlammen' tijdens de conceptfase.

Wat hebben we nodig?

Om ook van jouw banner project een succes te maken is het belangrijk dat we de juiste input ontvangen. Het volgende willen we in ieder geval weten voordat we beginnen met het concept:

Banner content:
  • Tekstueel: Wat wil je in de banners communiceren? Heb je zelf al specifieke content voor de banners?
  • Visueel: Heb je huisstijl documentatie en toebehoren (logo, lettertype) en eventueel ander beeldmateriaal wat gebruikt moet/kan worden?
  • Na klikken: Op welke landingspagina/website kom je terecht na een klik op de banner? De banners sluiten we hier naadloos op aan.
Technische specificaties::
  • Waar worden de banners ingezet? (Bijv. Google Adwords, een Affiliate netwerk of anders?)
  • Welke banner formaten heb je nodig? (Wanneer dit nog niet bekend is ontwikkelen we in overleg de meest voorkomende formaten, die het beste converteren)

Wanneer we deze 'ruwe' informatie hebben ontvangen, gaan wij aan de slag met het maken van een doeltreffend banner concept. Hoe meer informatie en assets we ontvangen, hoe meer creatieve mogelijkheden dit ons geeft. Alle input vertalen wij naar een krachtige, bondige boodschap met dito design en animatie. Natuurlijk kun je zelf ook al heel concreet informatie aanleveren, wanneer je al hele goede idee├źn heeft uitgewerkt.

referenties

Mooie merken verdienen mooie banners

banner-1
banner-2
banner-3
banner-4
banner-5
banner-6
banner-7
banner-8